Peste 300 de străzi au fost asfaltate, în ultimii ani, de administrația locală condusă de Lia Olguța Vasilescu, în plus fiind reabilitate și alte zone, precum parcări, curți ale școlilor sau trotuare. S-a lucrat într-un ritm alert, în special la periferie, obiectivul final fiind ca toate străzile orașului să fie asfaltate.Investițiile pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere a Craiovei, derulate fie cu alocări din bugetul local, fie cu finanțare din fonduri europene, au fost complexe, incluzând și extinderea canalizării pluviale, reabilitarea rețelei de alimentare cu apă sau extinderea celei de canalizare menajeră. „Continuăm asfaltarea străzilor din toate cartierele, până când nu va mai fi niciuna de piatră sau de pământ“, a menționat primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu.

Artere extinse și intersecții reconfigurate

Acțiunile pentru fluidizarea traficului au reprezentat și ele o prioritate a Primăriei Craiova, sens în care au fost derulate o serie de proiecte, unele dintre ele deja finalizate. Astfel, au fost extinse la patru benzi unele artere, cum este cea care asigură ieșirea din oraș către Bechet, au fost reconfigurate intersecții, precum cea de la Spitalul Clinic Municipal „Filantropia“, și au apărut noi bulevarde, cum ar fi prelungirea străzii Râului spre Calea Severinului. O altă investiție de amploare, aflată în desfășurare, este cea care vizează străpungerea Traian Lalescu, demers care presupune prelungirea și amenajarea acestei străzi, extinderea la patru benzi și amenajarea străzii Henri Coandă, precum și realizarea sistemului de canalizare pluvială, a celor de semaforizare, iluminat și alimentare cu energie electrică. „Am reușit să achiziționăm două terenuri de la Ministerul Apărării Naționale, ceea ce ne va ajuta mult în eforturile pentru descongestionarea traficului. Unul va fi folosit pentru a crea o arteră rutieră de legătură cu comuna Malu Mare, prin Făcăi, astfel că nu vom mai avea aglomerația zilnică din zona Ford. Celălalt va susține prelungirea străzii Râului, urmând să închidem inelul de trafic pentru zona de sud a orașului. După ce am preluat terenul de la comuna
Podari, acum doi ani, am realizat studiul de fezabilitate, în 2023, iar acum ne aflăm în faza obținerii autorizației de construire. În această zonă, nu doar că vom caseta tot canalul Râului, așa cum am făcut acum câțiva ani cu Cornițoiu, care ridica aceleași probleme de mediu, dar vom prelungi și cele două benzi de circulație, realizând astfel joncțiunea cu Aleea 2 Bechet“, a precizat Lia Olguța Vasilescu.